CASE STUDY: Ujednolicona Platforma Danych wraz z interaktywnymi dashboardami
CASE STUDY | E-COMMERCE
O kliencie
Cleangang jest nową marką, a jednocześnie społecznością, która rewolucjonizuje postrzeganie sprzątania. Logo Cleangang z dumą nosi niemal 500 produktów do czyszczenia, prania i zmywania. Dzięki nim dbanie o dom staje się łatwiejsze i szybsze, a ich wysoka skuteczność pozwala – w duchu zrównoważonego rozwoju – przedłużyć żywotność ubrań, butów, mebli i domowych sprzętów. Cleangang to nie tylko wysoka skuteczność, ale i nieszablonowe opakowania i unikalne, zaprojektowane w domach perfumeryjnych zapachy. Produkty Cleangang, które zyskały szerokie grono fanów w Niemczech, od końca 2022 roku dostępne są także w Polsce.
O projekcie
Ujednolicona Platforma Danych gromadzi dane klienta pochodzące z różnych źródeł, m.in. z zewnętrznych systemów, takich jak system ERP oraz platformy sprzedaży eCommerce, a także z raportów w postaci arkuszy kalkulacyjnych dostarczanych przez zewnętrzne organizacje.
Dzięki doświadczeniu naszych Inżynierów Danych mogliśmy przedstawić klientowi propozycję stworzenia Platformy Danych, która gromadziła informacje z niezależnych od siebie źródeł w jednym miejscu bez względu na format eksportowanych plików. Klient nie musi już poświęcać czasu na tworzenie raportów, gdyż te dostępne są dla niego o dowolnej porze w czasie rzeczywistym. I to zawsze na bazie najbardziej aktualnych danych. Dostępne dashboardy pozwalają na ich błyskawiczną wizualizację i potrzebne filtrowanie.
Rozwiązanie
Ujednolicona Platforma Danych gromadzi dane klienta dot. m.in. kwestii sprzedażowych oraz logistycznych. Przygotowane procesy zautomatyzowały manualne pobieranie danych oraz generowanie raportów. Początkowo Platforma zasilana była danymi z systemów logistyki i umożliwiała śledzenie sprzedaży i wysyłek w czasie rzeczywistym.
Dodatkowo nasi analitycy zauważyli, że klient wysyła towary w zbyt dużych kartonach, więc płacił w znacznym stopniu za transport powietrza. Dzięki dostępnym na Platformie danym oraz dostępowi do danych historycznych dział Data Science 3Soft mógł w kilka dni przygotować model Machine Learning, który wskazał optymalne rozmiary kartonów. Wykorzystanie mniejszych i tańszych kartonów pozwoliło klientowi na optymalizację kosztów.
Wdrożenie i rozwój
Wdrożenie Platformy rozpoczęliśmy od warsztatów Data Discovery, podczas których nasi eksperci poznali potrzeby biznesowe klienta oraz określili źródła danych niezbędne do prawidłowego działania dashboardów wizualizujących dane. Po warsztatach klientowi przedstawiono raport, na bazie którego podjęta została decyzja o wdrożeniu Ujednoliconej Platformy Danych. Cały proces zajął naszym ekspertom kilkanaście dni roboczych.
Zapewniamy klientowi pełen monitoring platformy pod kątem poprawności działania komponentów infrastruktury oraz dostępności serwisów, a w razie wykrycia anomalii również serwis zgodny z przyjętym SLA.
Odpowiadamy również za utrzymanie środowiska. Dbamy o poprawność danych w systemie oraz za działanie całego środowiska zarówno ze względu na dostępność jak i obszaru bezpieczeństwa.
Łukasz Dziubaty, Chief Technology Officer, Cleangang Polska:
Już pierwsze spotkanie z ekspertami z 3Soft utwierdziło mnie w przekonaniu, że mamy do czynienia z ludźmi, którym zależy na naszym biznesie. Zaproponowali nam najlepsze rozwiązania bazując na otrzymanych od nas wymaganiach i przedstawionych potrzebach, ale sami również wskazali wiele możliwości wykorzystania danych, które warto zaimplementować w Cleangangu. Krótko po wdrożeniu platformy okazało się, że możemy podejmować decyzje biznesowe zdecydowanie szybciej, a raporty tworzą się automatycznie w oparciu o najaktualniejsze dane. Dzięki temu nie tracimy zasobów na żmudną i powtarzalną pracę, jaką było manualne przygotowywanie raportów, a wykorzystujemy je na lepszą analizę i wyciąganie coraz trafniejszych wniosków.
Ujednolicona Platforma Danych – efekty biznesowe:
Wzrost o 10%skuteczności kampanii marketingowych
10 dynamicznych dashboardów z wizualizacją najbardziej aktualnych danych o firmie