Działamy w nowej siedzibie!
6 września 2022Nasze biuro znajduje się obecnie w Katowicach przy ulicy Gawronów 6. Przestrzenie zaprojektowane przez pracownię DNA Architekci to odpowiedź na potrzeby związane z hybrydowym modelem pracy oraz ciągłym rozwojem spółki.
Nasza nowa siedziba zajmuje dwa piętra w budynku biurowo-usługowym należącym do Holdimexu. Na blisko 1000 m2 powierzchni znajdują się zarówno tradycyjne pokoje biurowe, jak i sale konferencyjne, strefy co-workingowe, pokój do pracy w ciszy, sala spotkań one-2-one, pokój relaksu, dwie kuchnie oraz recepcja i pomieszczenia techniczne. Do biura przynależy również taras o powierzchni 170 m2. Aranżacja przestrzeni biurowych uwzględnia różne style pracy i potrzeby pracowników.
Z myślą o pracownikach
Przy projektowaniu wnętrz uwzględniona została specyfika hybrydowego modelu pracy. Duży nacisk położono na elastyczność i wielofunkcyjność przestrzeni. Jednocześnie pod uwagę zostały wzięte opinie i dane z rynku, które wskazują, że mimo wielu zalet pracy zdalnej zauważalna część osób wykonujących swoje obowiązki w tym systemie, skarży się na znaczne osłabienie więzi ze współpracownikami. Ważnym celem stało się zatem, aby nowe przestrzenie, oprócz zapewnienia odpowiedniej liczby stanowisk pracy i komfortowych warunków do wykonywania obowiązków zawodowych, służyły też budowaniu relacji pomiędzy pracownikami.
Monika Wawoczny, Head of Human Resources w naszej firmie, nie ukrywa, że praca stacjonarna często pozwala budować lepsze relacje i sprzyja tworzeniu kultury organizacyjnej.
– Istotnym czynnikiem, który skłania część naszego zespołu do pracy w biurze są ludzie. W czasie pracy zdalnej brakuje im atmosfery, jaka tu panuje, wspólnych posiłków czy spotkań przy kawie. Często w kuchni, dzięki pozornie przypadkowym rozmowom lub dodatkowym pytaniom osoby dołączającej do dyskusji, dochodziło do pojawienia się ciekawych rozwiązań projektowych. Praca z biura sprzyja oddzieleniu życia zawodowego od prywatnego. Wychodząc z budynku firmy łatwiej mentalnie „przełączyć się” w tryb odpoczynku. W nowym biurze przygotowaliśmy miejsca zachęcające do integracji. Kuchnia z dużym stołem zaprasza do wspólnych posiłków, profesjonalny ekspres do kawy do spotkania i rozmowy. Mamy strefę chillout z konsolą do gier, rzutkami, piłkarzykami. Przyjemny kąt znajdują tu też fani planszówek i szachów – wymienia. – Te miejsca, podobnie jak przestronny taras, można wykorzystać do relaksu, ale świetnie sprawdzają się też do pracy zespołowej, np. burzy mózgów w luźniejszej atmosferze oraz budowania relacji – dodaje.
Elastyczne rozwiązania biurowe
Dla pracowników preferujących pracę w domu i okazjonalnie pojawiających się w biurze, przygotowane zostały strefy co-workingowe. Znajdują się w nich współdzielone stanowiska pracy – każdy dowolnie wybiera, które z dostępnych miejsc ma ochotę zająć. Do dyspozycji są także biurka w pokojach pracy cichej, zapewniających doskonałe warunki do skupienia. Każdy pracownik posiada osobistą szafkę, w której może pozostawić swoje rzeczy, aż do kolejnej wizyty w biurze.
– W 3Soft wdrożyliśmy już jakiś czas temu model pracy hybrydowej. Pozostawiamy pracownikom dużą elastyczność w wyborze preferowanego miejsca pracy. Jednocześnie w nowym biurze staraliśmy się stworzyć takie warunki, aby pracownik który pojawi się tu w dowolnym momencie, czuł się komfortowo. Zachęcamy do jak najczęstszych wizyt w biurze, bo dostrzegamy wiele korzyści z tego wynikających – podsumowuje Monika Wawoczny.
Nowocześnie i funkcjonalnie
W projekcie biura postawiliśmy na nowoczesny styl. Aranżacja jest spójna z naszą identyfikacją wizualną. Dominują biele, szarości i czerń. Mocnym akcentem dynamizującym całość jest charakterystyczna malinowa czerwień, pojawiająca się na sufitach.
– Analizując specyfikę firmy 3Soft zwróciliśmy uwagę na nowoczesność w nowym wymiarze, innowacyjne rozwiązania, techniczny, przejrzysty sznyt, otwartość na nowości i technologię oraz lokalizację na Śląsku. Nawiązując do koloru identyfikującego firmę, zaproponowaliśmy pomalowanie sufitów wraz z instalacjami na malinowo. Zyskaliśmy w ten sposób dominantę, zachowując jednocześnie zasadę spójnego brandingu wnętrza z logotypem. To odważne rozwiązanie pokazuje, że 3Soft ma charakter, energię do działania i nie boi się niekonwencjonalnych rozwiązań – tłumaczy Dominika Skałuba, CEO gliwickiej pracowni DNA Architekci, która odpowiada za projekt wnętrza.
Sale konferencyjne, dzięki obszernym przeszkleniom, są dobrze doświetlone. W tych pomieszczeniach sufity są czarne i akustyczne. Zapewniają dobre wytłumienie, a jednocześnie tworzą warunki sprzyjające koncentracji. Wielkość sal jest dostosowana do różnego typu spotkań – sprawdzają się zarówno w przypadku kilkuosobowych spotkań, wideokonferencji, jak i zebrań w większym gronie.
– Sale konferencyjne swoją monochromatyczną czernią nawiązują poniekąd do Śląska, ale przede wszystkim wyróżniają się w przestrzeni i mają na celu zwiększenie koncentracji osób uczestniczących w spotkaniach poprzez swój minimalizm – dodaje Dominika Skałuba. Architektka podkreśla także, że największym wyzwaniem było stworzenie otwartych przestrzeni, które uwzględniają tzw. „ciche miejsca”. Najciekawszy do zaprojektowania okazał się natomiast chillout room.
– Dzięki zaufaniu 3Softu mogliśmy pozwolić sobie na stworzenie odważnej koncepcji uwzględniającej potrzeby użytkowników. Wnętrze biura na tle innych firm wyróżnia kolor malinowy w nieoczywistym zastosowaniu na suficie oraz charakterystyczne oświetlenie. Pomieszczenia podkreślają niesztampowe podejście do każdego zadania, nawet do urządzenia swojej własnej siedziby – podsumowuje całość prac CEO DNA Architekci.
Biuro przyjazne dla środowiska i dobrze skomunikowane
W nowym biurze zadbaliśmy o rozwiązania przyjazne dla środowiska. Systemy czujników ruchu pozwalają zaoszczędzić energię. W kuchniach znajdują się pojemniki do segregacji śmieci. Gromadzimy plastikowe nakrętki, które później są przeznaczane na zbiórkę prowadzoną przez schronisko dla zwierząt. Popularne dystrybutory z wodą zastąpiono specjalnymi urządzeniami filtrującymi do kranówki, co ogranicza zużycie plastiku.
Warto dodać, że nowa siedziba znajduje się blisko centrum Katowic, co zapewnia świetną komunikację pracownikom z całego Górnego Śląska. W pobliżu biurowca działa wiele lokali handlowych i usługowych, m.in. sklepów spożywczych, restauracji, piekarni, drogerii, przeszkoli, żłobków. W odległości kilku minut spacerem znajduje się Park Kościuszki, a rowerzyści mogą w krótkim czasie dotrzeć na Dolinę Trzech Stawów lub przemierzać leśne szlaki.
Jeśli spodobała Ci się nasza nowa siedziba i chciałbyś dołączyć do naszego zespołu to koniecznie sprawdź aktualne oferty pracy.
Kliknij w zdjęcie poniżej, aby otworzyć slajder zdjęć.