Platforma OCCUBEE – nowy produkt 3Soft
28 września 20203Soft wprowadza na rynek nowy produkt – OCCUBEE – platformę do prognozowania sprzedaży w branży retail opartą na Sztucznej Inteligencji.
Platforma OCCUBEE automatycznie zamienia dane sprzedażowe, informacje o setkach czy tysiącach produktów i dziesiątki specyficznych dla retailu czynników w wartościowe prognozy sprzedaży i popytu.
„W 3Soft od 17 lat wspieramy największe przedsiębiorstwa w budowaniu przewagi konkurencyjnej poprzez wykorzystanie zaawansowanej analizy danych i Sztucznej Inteligencji. W ostatnich latach skupiamy się na branży retail i producentach sprzedających w retailu. Nasze doświadczenia z pracy z liderami rynku wykorzystaliśmy tworząc platformę OCCUBEE. OCCUBEE w pełni odpowiada na zapotrzebowanie tych retailerów, którzy nie dysponują wyspecjalizowaną wiedzą w obszarze Data Science oraz rozbudowaną infrastrukturą technologiczną, a chcą wykorzystywać zaawansowaną analizę danych do precyzyjnego prognozowana sprzedaży.” – mówi Michał Koziara, CEO, 3Soft S.A.
Platforma OCCUBEE pozwala automatycznie generować codzienne prognozy sprzedaży dla kanałów offline i online, na poziomie każdego sklepu i każdego produktu indywidualnie, w oparciu o dzienną sprzedaż paragonową oraz dodatkowe zmienne wewnętrzne i zewnętrzne, np.: akcje marketingowe, prognozę pogody, sezonowość sprzedaży czy święta i wydarzenia specjalne. Na bazie danych sprzedażowych możliwe jest też średnioterminowe i długoterminowe prognozowanie popytu na poziomie rynków lub magazynów i grup produktowych z uwzględnieniem czynników zewnętrznych takich jak długoterminowe trendy sprzedaży czy zmiany zachowania konsumentów.
„OCCUBEE opiera się na architekturze Data Lake, dzięki czemu możliwe jest bezpieczne i efektywne przetwarzanie danych pochodzących z różnych źródeł, takich jak: POSy, magazyny, e-commerce czy dane dotyczące łańcucha dostaw. Z perspektywy analizy danych OCCUBEE łączy w sobie szerokie spektrum rozwiązań z zakresu Data Science, wykorzystując różne metody statystyczne w procesie budowania i trenowania modeli. Algorytmy Sztucznej Inteligencji generują dokładne prognozy dla tysięcy produktów jednocześnie, z uwzględnieniem wewnętrznych i zewnętrznych czynników, specyficznych dla branży retail.” – mówi Kamil Folkert, CTO 3Soft.
OCCUBEE nie wymaga zmiany procesów biznesowych i nie ingeruje w systemy transakcyjne klienta, co minimalizuje ryzyko wdrożenia. Dane są wymieniane między systemami transakcyjnymi i przechowywane w chmurze MS Azure. Platforma dostępna jest w modelu SaaS.
Więcej informacji: www.occubee.com